UTILIZAREA SOFTURILOR EDUCATIONALE - EDITIA 2021

EVALUARE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL ON-LINE

EVALUARE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL ON-LINE

Autor: 
PROF. ANTON ADRIANA COLEGIUL ECONOMIC BUZĂU

 În contextul mondial al pandemiei de coronavirus, școala s-a mutat acasă și invățarea a devenit on-line. Această învăţare prin Internet, este o formă de învăţământ în care se prezintă elevilor un conţinut de instruire, prin Internet. Condiţia de bază, impusă participanţilor în procesul de învăţare, este sp dețină un calculator/laptop/tabletă/smartphone şi o conexiune la Internet. Astfel, s-au deschis noi orizonturi pentru procesul de predare-învățare-evaluare.

Cea mai mare provocare este ca noi, profesorii, să reușim să ne adaptăm, pentru a trece la a evalua elevii utilizând tehnologia, astfel încât sa-I sprijinim să devină autonomi în învățare. Cea mai simplă formă de evaluare, este cea prin proiect. Elevii sunt încurajați sa-și dezvolte creativitatea, oferind elevilor o serie de opțiuni.

Profesorii care caută modalități de integrare a tehnologiei prin intermediul rețelelor de socializare în sarcini și evaluare, au alegeri aproape nelimitate.

Putem alege pe oricare dintre următoarele:

Google Classroom: aici puteți discuta cu elevii – Meet video chat e inclus.

În acest spațiu se pot posta materiale, se pot crea teme, care pot fi corectate și poate fi oferit feedback direct fiecărui elev, se poate crea o bancă de comentarii pentru feedback mai facil pe baza celor mai frecvente comentarii oferite elevilor etc.

Google Jamboard, Jamboard este o tablă digitală cu ajutorul căreia până și echipele aflate la distanță pot să schițeze idei și să le salveze în drive, astfel încât acestea să poată fi accesate de pe orice dispozitiv. Este un mod de vizualizare foarte facil al unor răspunsuri scurte – toți elevii pot vedea toate răspunsurile date pe post-it-uri virtuale.

Google Forms (permite conceperea unor formulare care pot fi utilizate pentru a obține feedback, pentru a trimite confirmări de participare la un eveniment, dar și pentru a crea teste scrise. Serviciul permite profesorului să includă imagini sau video pentru interpretare sau ca material de reflecție pentru elev. Elevii pot primi atât întrebări deschise, cât și închise, cu mai multe variante de răspuns, sau nu.) Funcția Quiz permite, pe mai departe, oferirea de feedback prompt. Elevii pot afla imediat dacă la un test cu răspunsuri la alegere au răspuns corect sau nu. Aici măiestria profesorului este să construiască distractori (răspunsuri greșite, care rezultă dintr-un proces de gândire eronat, dar frecvent la elevi) cât mai buni. Mai mult, putem să includem explicații pentru răspunsul greșit, explicații pe care elevul să le primească de îndată ce a terminat testul. În plus, elevii pot relua testul.

Kahoot – baza pedagogică a acestei aplicații este că elevii devin „profesori”, construind ei înșiși itemi de teste.

Wordwall – mai multe tipuri de activități potrivite pentru evaluare, mai ales la învățământul primar.

Există, de asemenea, multe programe de animație pe care elevii le pot folosi pentru a realiza prezentări: Prezi, Animaker etc. Elevii pot să realizeze filmulețe cu screencast-o-matic în care să surprindă atât imagine de pe interfața device-ului propriu, cât și vocea proprie.

Se spune că cel mai bun instrument este cel pe care oamenii îl vor folosi.

 În contextual învățării online, implicarea este absolut esențială și aceste instrumente trebuie să creeze o interacțiune umană mai profundă și mai semnificativă.

Produsele elevilor sunt cea mai bună dovadă a calității educaționale, iar creativitatea pe care tehnologia îți permite să o exprimi este ceva despre care profesori din diverse colțuri ale lumii vorbesc în mod constant într-un sens pozitiv.

La ora de dirigenție, am aplicat un chestionar, care a vizat identificarea principalelor probleme cu care se confruntă elevii, in perioada de școală on-line. Rezultatele au relevat următoarele:

72% dintre repondenți au precizat că școala on-line este bună, dar nu pe termen lung.

53% dintre repondenți au precizat că profesorii le dau prea multe teme

64% dintre repondenți au precizat că videoconferința este obositoare, utilizată mai mult de două ore pe zi.

50% dintre repondenți au precizat că preferă ca mijloc de comunicare classroom, sectiunea activitate la curs.

 

Învățarea continuă și în perioada următoare, cu instrumente online, accesibile tuturor și, mai mult decât oricând, putem și trebuie să încurajăm elevii. să învețe și să lucreze independent.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BIBLIOGRAFIE:

https://www.noi-orizonturi.ro/2020/05/04/cum-evaluam-online-pedagogia-mai-intai-apoi-tehnologia/